زمین  مسکونی 300 مترحومه کومله

زمین مسکونی 300 مترحومه کومله

توضیحات بیشتر املاک
زمین 1380 متری مسکونی حومه کومله

زمین 1380 متری مسکونی حومه کومله

توضیحات بیشتر املاک
زمین باغی20000 متری حومه اطاقور

زمین باغی20000 متری حومه اطاقور

توضیحات بیشتر املاک
زمین باغی3000متری املش رانکوه شیب دار

زمین باغی3000متری املش رانکوه شیب دار

توضیحات بیشتر املاک
زمین 3500 متری تمام مسکونی محدوده ی سیاهکل لاهیجان

زمین 3500 متری تمام مسکونی محدوده ی سیاهکل لاهیجان

توضیحات بیشتر املاک
فروش زمین محدوده ی لنگرود و حومه ی کومله

فروش زمین محدوده ی لنگرود و حومه ی کومله

توضیحات بیشتر املاک
فروش  سوییت  لنگرود جاده چمخاله  فروش خیلی فوری قیمت خیلی مناسب

فروش  سوییت لنگرود جاده چمخاله فروش خیلی فوری قیمت خیلی مناسب

توضیحات بیشتر املاک
فروش زمین هکتاربالا  👉👉👉

فروش زمین هکتاربالا  👉👉👉

توضیحات بیشتر املاک
فروش فوری یک قطعه زمین در لنگرود

فروش فوری یک قطعه زمین در لنگرود

توضیحات بیشتر املاک
فروش زمین300 متری محدوده ی سیاهکل به لاهیجان

فروش زمین300 متری محدوده ی سیاهکل به لاهیجان

توضیحات بیشتر املاک

فروش زمین تجاری مسکونی با سند لنگرود

 

فروش زمین مسکونی و تجاری کنار جاده آسفالته با سند لنگرود

فروش زمین مسکونی و تجاری 545متری کنار جاده آسفالته با سند ششدانگ زمین مناسب که یکطرف آن دیوار شده و طرف دیگر بر جاده میباشد که پس از کسر عقب نشینی 545 متر میماند و طبق آن محاسبه میگردد  | قابلیت تفکیک به 3 الی 4 قطعه میباشد  امتیازات گاز تلفن برق آب جلوی زمین|  جهت ویلا سازی , آپارتمان سازی, مسافرخانه ,سفره خانه, هتل,رستوران و...اطرف چند دانشگاه و دانشکده

مسطح در منطقه ای زیبا و خوش آب و هوای لنگرود میباشد

آدرس : شهرستان ابتدای کوه های لنگرود(جنوب لنگرود) 

منطقه توریستی لیلاکوه قیمت متری 600 هزارتومان

برای اطلاع از قیمت با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید

09117087013  -   09027087013

جهت مشاهده عکس های زمین بر روی گزینه های زیر کلیک فرمایید

www.gilan-estate.com



 تاريخچه پيدايش شهر لنگرود

 لَنگَرود یک شهر ساحلی (ساحل چمخاله) در شمال در استان گیلان و نزدیک به شهرلاهیجان می‌باشد. جمعیت این شهر بر پایه آمار سرشماری سال ۱۳۹۰ برابر با ۷۴٬۴۷۷ نفر (۲۳٬۸۶۴ خانوار) است.

نام لنگرود، برای نخستین بار در سال ۵۱۲ هـ. ق. در متون تاریخی ذکر شده‌است. این سال مصادف با مرگ سلطان محمد پسر ملک شاه آلب ارسلان است. در دوره صفویان، خصوصاً در دوره سلطنت شاه عباس اول، شهر لنگرود مرکز حوادث مهمی بوده‌است. فرار احمد خان حاکم لاهیجان از لنگرود و دستگیری اعضای خانواده وی توسط کیا فریدون حاکم گیلان و تحویل آنها به شاه عباس، از جمله رویدادهای مهم این دوره شهر است. نادر برای سرکوب تاتارهای شرق مازندران و توسعه تجارت و دستیابی به دریا، لنگرود را برای ایجاد پایگاه دریایی و کارخانه کشتیسازی انتخاب کرد و در توسعه آن کوشید. در زمان قاجار نیز لنگرود مورد توجه قرار گرفت. این شهر، امروزه یکی از مناطق زیبای گردشگری در استان گیلان است.

نام لنــگرود براي نخســتين بار در سـال ۵۱۲ هـ . ق در متــــون تاريخـــي ذكر شــده   اسـت.

   در دوره صفـويان، خصـوصــاً در دوره سلـطنت شـاه عبـاس اول، شهر لنــگرود مـركز   حوادث مهمـي بوده ونادر براي سـركوب تا تارهاي شـرق مـازندران و توســعه تجــارت   ودستيابي به دريا، لنگرود را براي ايجـاد پايگاه دريايي و كارخـانه كشتي سازي انتخاب   كرد و در توسعه آن كوشيد و قاجارها نيزباعـث معروف شدن بیشـتراین شـهر شدند.

   اين شهرستان در دوره سلجوقيان و خوارزمشاهيان جزئي از لاهيجان مركز ولايت بيـه  پيش بوده و بوسيله سلاطين محلي يعني سادات كيا اداره مي‌شده است. در دوره قاجاريه به اين نواحي چندان توجهي نمي‌شد حتي در اواخر همين دوره به علت نابساماني اوضاع  داخلي لنگرود و نواحـي اطراف آن صحنه پيكـار و كشمش‌هاي گردنكشـاني بود كه هريك  سوداي خاني در مخيله خود مي‌پروراندند.  لنگرود در قدیم بندرگاهی آباد بود و دارای تنها رودخانه شمالی بود که در کنـاره مرکزی  شهرکشـتی های خیلی بزرگ لنگر می انداختند ورودخانه اش محل رفت وآمد کشـتی ها و  قایق های بزرگ بودکه درآن توقف می نمـودند وبه همین دلیل به آن نام “لنـگر رود” و  بعدها اسم لنــگرود را به خود گرفت، شـهری زیبا درشـمال ایران با مردمی با فرهنـگ و  مهربان است.

  ترقيات اين شهر با روي كار آمدن رضـا شـاه آغـاز مي‌گـردد البته به علت شـروع جنگ  جهـاني دوم مجال انجام شــهر سازي با اسـلوب جديد در لنــگرود حاصل نگـرديد ولي در  سالهــاي اخير بيش از پيش اين شهر با حومه آن به ترقيات و پيشـرفتهاي سـريعي نايل  آمده‌اند.

 

 بافت قومی مردم لنگرود گیلک و به زبان گیلکی با لهجه بیه پیش تکلم می‌کنند.

 تاريخچه پيدايش شهر لنگرود

 از نوشته‌های تاریخی چنین استنباط می‌شود که زمین‌های اطراف لنگرود مسـاعد بوده و به مرور زمـان و توسـعه بازرگانی در گـیلان، لنــگرود هم رونق یافته و در زمینه‌هــای  کشاورزی خصوصـاً کشـت کنف از شهــرهای مهم محـسوب گردیده، همچنین در زمـینه صنعت دارای صنایع فلزی از جمله تفنگ سازی (شکاری) بوده که به علت مرغوبیت  و کیفيت، خریدران زیادی داشته است. رابینو جهانـگرد معروف درخصـوص لنــگرود  چنین می‌نویسد:

 

        «کناره‌های رودخانه لنگرود زیباترین منظره‌ای است که من در ایران دیده ام».

 

  اين شهـر، امروزه يكي از مناطق مهـم اسـتان گيـلان اسـت و در ميـان شهــرهاي شرقی  گيـلان و از موقعيت قابل توجهـي برخوردار است.
 

   شهرسـتان لنـگرود از جنوب و غرب به شهـرسـتان لاهیـجـان و ازشرق به شـهرسـتان  رودسرمنتهی می شودوشهر لنـگرود مرکز این شهرستان است.

  شهرستان لنگرود با وسعتی حدود ۹۰۰ کیلومترمربع در ناحیه شـرق گیلان قرار گرفته   اسـت و فاصـله آن با مـرکـز اســتان۶۰کیلومتر است.

  وهمچنین لنگرود از شمال به دریای خزر منتهی می‌شودوازجنوب به رشته کوه های البرز  منتهی می گردد.

مردم‌شناسی

بافت قومی مردم لنگرود گیلک و به زبان گیلکی با لهجه بیه‌پیش سخن می‌گویند. از نوشته‌های تاریخی چنین استنباط می‌شود که زمین‌های اطراف لنگرود مساعد بوده و به مرور زمان و توسعه بازرگانی در گیلان، لنگرود هم رونق یافته و در زمینه‌هایکشاورزی خصوصاً کشت کنف از شهرهای مهم محسوب گردیده، همچنین در زمینهصنعت دارای صنایع فلزی از جمله تفنگ سازی (شکاری) بوده که به علت مرغوبیت و کیفیت، خریدران زیادی داشته‌است. رابینو جهانگرد معروف درخصوص لنگرود چنین می‌نویسد: «کناره‌های رودخانه لنگرود زیباترین منظره‌ای است که من در ایران دیده‌ام». لنگرود دارای محله‌هایی به نام‌های درویشانبر، درب مسجد، فشکالی محله، سوتال محله، در مسجد، کاسه‌گرمحله، قصاب‌محله، گشته مردخال، انزلی‌محله و راه‌پشتهاست که هر یک دارای اعتبار خاصی است. چمخاله که در ده کیلومتری لنگرود قراردارد از جاذبه‌های گردشگری است و همانند دیگر بنادر دارای فعالیت‌های تجاری بوده که در حال حاضر بسیار محدود است. طبیعت مناسب سبب گردیده مردم لنگرود به کارهای کشاورزی علاقه‌مند باشند. از محصولات عمده لنگرود می‌توان انواع برنج، چای،صیفی‌جات را نام برد. همچنین صید ماهی در این شهر رایج است.لنگرود بر ایران واقع شده‌است

موقعیت جغرافیائی و جمعیت

نام لنگرود LANGAROUD ترکیبی است از دو پاره واژه لنگر LANGAR و رود ROUD. لنگر به معنی وقار و سکون و آرامش است همان گونه که که کشتی لنگر انداخته آرامش می‌یابد. در ترکیب لنگر و رود دو (ر) در هم یکی شده و نام به لنگرود تبدیل می‌گردد و معنی رود سکون یافته و آرام و با وقار معنی می‌گیرد و اگر به رود جاری در این بنگریم آن را دارای جریان آن چنان آرامی می‌بینیم که گویا حرکتی ندارد. لنگرود در طول ۳۰ً و ۱۰َ و ۵۰َ و عرض ۱۱ و ۳۷ جغرافیایی، در ارتفاع ۲۱ متر از سطح دریای خزر قرار دارد. این شهرستان بر روی جلگه‌ای سرسبز و ۱۰ کیلومتر با دریای خزر فاصله دارد و در قسمت‌های جنوبی آن کوهپایه‌های جنوبی آن جنگلی دیده می‌شود. لنگرود در فاصله ۶۰ کیلومتری رشت (مرکز استان) واقع شده‌است و از طرف شمال و غرب به شهرستان لاهیجان، از طرف شرق به دریای خزر و از طرفی به شهرستان رودسر، و از طرف جنوب به شهرستان املش منتهی می‌گردد. در سال ۱۲۷۵ ه. ق /۱۲۳۰ ه. ش. ، یعنی حدود یک سده و نیم پیش جمعیت این شهر دو هزار نفر بوده‌است. اما در سرشماری عمومی نفوس سال ۱۳۷۵ ه. ش جمعیت این شهرستان به ۱۳۵۹۲۲ نفر رسیده که از این تعداد ۶۵۹۷۳ نفر در شهر لنگرود زندگی می‌کنند. هم اکنون شهرستان لنگرود بالغ بر ۱۳۷٬۲۷۲ نفر جمعیت دارد.

  • == جاذبه‌های گردشگری، تفریحی و امکان دیدنی ==
نمایی از طبیعت کوهستانی بلوردکان لنگرود
  • ساحل چمخاله در ۹ کیلومتری شمال لنگرود قرار دارد. از دو راه زمینی و یک راه آبی می‌توان به چمخاله رفت.
  • تالاب زیبا و طبیعی کیاکلایه با انواع پرندگان دریایی و بوستان تفریحی فجر که در قسمتی از تالاب ایجاد گردیده‌است.
  • باغهای چای و مرکبات پرشکوه
  • کوه زیبا و ارتفاعات شالنگه پرشکوه
  • جمعه بازار فروش مرکبات و چای پرشکوه
  • استخر زیبای شابیجار سل پرشکوه
  • استخر زیبای پرشکوه سل پرشکوه
  • لیلاکوه خاستگاه گردشگران طبیعت
  • طبیعت کوهستانی بلوردکان
  • پارک جنگلی خرما اتاقور
  • سنگ تله پرشکوه
  • روستای زیبا و توریستی پرشکوه که در مسیر لیلاکوه-پرشکوه قرار دارد
  • طبیعت کوهستانی بکر و دیدنی خرما که در ۱۵ کیلومتری شهرستان لنگرود واقع شده و از مکانهای گردشگری شهر اتاقور به شمار می‌رود
  • پارک فجر در ابتدای جاده رودسر
  • پارک آزادی در جاده چمخاله
  • پل خشتی لنگرود «خشته پل» یا «خشته پورد» که مربوط به دوره ایلخانیان است. این پل راه پشته و انزلی محله را به مرکز شهر متصل می‌کند.
  • مسجد جامع لنگرود که تاریخ ساخت در مسجد مربوط به سال ۱۰۰۱ هجری قمری است.
  • خانه دریا بیگی که از شاهکارهای هنر دوران قاجاریه‌است.
  • بقعه ملا مریم پرشکوه
  • بقعه دوازده امام زادگاه ملاط
  • قلعه دیزبُن
  • پل خشتی قدیمی نالکیاشر
  • باغ معروف منجم باشی در روستای دیوشل
  • روستای زیبای آبچالکی
  • قله سراسر پوشیده شده از مرکبات و چای تایی پوشته پرشکوه
  • قلهٔ نگین سبز چهارراه در ابتدای مسیر پرشکوه به اتاقور
  • مجموعه استخر کومله و باغ پرندگان کومله
  • بقعه آقا سید قاسم و دو برادران درویشانبر
  • منطقه زیبا و دیدنی غار ماهی منشور
  • روستای توریستی و زیبای پنو
  • ساحل چاف و تازه آباد در 15 کیلومتری شهر لنگرود

افراد سرشناس

روستاها و مکان‌های لنگرود

پرشکوه - چاف - کوشالشاه - نالکیاشر - آبچالکی - خرما - پروش-سادات محله - ایشیان - شکرکش - لیل - لات لیل - لیسه رود - کیاکلایه - کلیدبر - چالکیاسر - بازارده - انزلی محله - دریاسر - زردآب محله - کاسگر محله - خلات محله - لیالستان - موبندان - پاپکیاده - فتیده - شلمان - گالشکلام - گل سفید - دیوشل - قصاب محله - راه پشته - لیلا کوه - چمخاله - ملاط - مریدان - اتاقور(اطاقور) - لوکلایه - جدانوکر - حاج ابراهیم ده - سیاهکل ده - درویشانبر-دریاکنار-بیجارپس - تپه - پیرپشته - سلطانمرادی - گالش خاله - کمال الدین پشته -کفش کن محله-نقره چی محله-صادات محله-اکبرسرا-طالب سرا-مادیان گوابر-آلمان لنگه-میان شکر-سیگارود-کومله-ملات-آبچالکی-اشیان-سیسکو-لیسه رود-حاجی سرا-لشه-کابیجار-خالسر(خاله سر)-سلوش-چمنستان-شلمان-پیرپشته-بالاسرا-  و....

لنگرود
کشور ایران
استانگیلان
شهرستانلنگرود
بخشمرکزی
سال شهرشدن۱۳۰۴[۱]
مردم
جمعیت۷۴٬۴۷۷ نفر[۲]
جغرافیای طبیعی
ارتفاع از سطح دریا-۱۴
اطلاعات شهری
شهردارافشین گلباغی
پیش‌شماره تلفنی۰۱۳
وبگاهشهرداری لنگرود
لنگرود بر ایران واقع شده‌است
لنگرود

زمین  مسکونی 300 مترحومه کومله

زمین مسکونی 300 مترحومه کومله

توضیحات بیشتر املاک
زمین 1380 متری مسکونی حومه کومله

زمین 1380 متری مسکونی حومه کومله

توضیحات بیشتر املاک
زمین باغی20000 متری حومه اطاقور

زمین باغی20000 متری حومه اطاقور

توضیحات بیشتر املاک
زمین باغی3000متری املش رانکوه شیب دار

زمین باغی3000متری املش رانکوه شیب دار

توضیحات بیشتر املاک
زمین 3500 متری تمام مسکونی محدوده ی سیاهکل لاهیجان

زمین 3500 متری تمام مسکونی محدوده ی سیاهکل لاهیجان

توضیحات بیشتر املاک
فروش زمین محدوده ی لنگرود و حومه ی کومله

فروش زمین محدوده ی لنگرود و حومه ی کومله

توضیحات بیشتر املاک
فروش  سوییت  لنگرود جاده چمخاله  فروش خیلی فوری قیمت خیلی مناسب

فروش  سوییت لنگرود جاده چمخاله فروش خیلی فوری قیمت خیلی مناسب

توضیحات بیشتر املاک
فروش زمین هکتاربالا  👉👉👉

فروش زمین هکتاربالا  👉👉👉

توضیحات بیشتر املاک
فروش فوری یک قطعه زمین در لنگرود

فروش فوری یک قطعه زمین در لنگرود

توضیحات بیشتر املاک
فروش زمین300 متری محدوده ی سیاهکل به لاهیجان

فروش زمین300 متری محدوده ی سیاهکل به لاهیجان

توضیحات بیشتر املاک
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد