زمین  مسکونی 300 مترحومه کومله

زمین مسکونی 300 مترحومه کومله

توضیحات بیشتر املاک
زمین 1380 متری مسکونی حومه کومله

زمین 1380 متری مسکونی حومه کومله

توضیحات بیشتر املاک
زمین باغی20000 متری حومه اطاقور

زمین باغی20000 متری حومه اطاقور

توضیحات بیشتر املاک
زمین باغی3000متری املش رانکوه شیب دار

زمین باغی3000متری املش رانکوه شیب دار

توضیحات بیشتر املاک
زمین 3500 متری تمام مسکونی محدوده ی سیاهکل لاهیجان

زمین 3500 متری تمام مسکونی محدوده ی سیاهکل لاهیجان

توضیحات بیشتر املاک
فروش زمین محدوده ی لنگرود و حومه ی کومله

فروش زمین محدوده ی لنگرود و حومه ی کومله

توضیحات بیشتر املاک
فروش  سوییت  لنگرود جاده چمخاله  فروش خیلی فوری قیمت خیلی مناسب

فروش  سوییت لنگرود جاده چمخاله فروش خیلی فوری قیمت خیلی مناسب

توضیحات بیشتر املاک
فروش زمین هکتاربالا  👉👉👉

فروش زمین هکتاربالا  👉👉👉

توضیحات بیشتر املاک
فروش فوری یک قطعه زمین در لنگرود

فروش فوری یک قطعه زمین در لنگرود

توضیحات بیشتر املاک
فروش زمین300 متری محدوده ی سیاهکل به لاهیجان

فروش زمین300 متری محدوده ی سیاهکل به لاهیجان

توضیحات بیشتر املاک

فروش زمین،باغ،مسکونی،صنعتی،با سند منگوله دار گیلان املش1000

فروش زمین باغ جنگلی مسطح در بلندا، کنار جاده آسفالته مسکونی ،کشاورزی،صنعتی،در ارتفاعات املش (جهت ویلا سازی، ساخت کارخانه، تالار،باغ مرکبات و کیوی و... بسیار عالی و مناسب است با چشم انداز زیبا و هوایی خنک 

 فروش زمین 3100 متر با سند ششدانگ منگوله دار، بر جاده آسفالت مسطح و با ویوی بسیار عالی ،امتیازات آب برق گاز تلفن ، برای این زمین برایتان پروانه ساختمانی بتعداد 3 یا بیشتر جهت ویلاسازی و پروانه دیوارکشی(با لودر تسطیح و دیوار کرده و تحویل مینمایم) مجوز احداث کارخانه یا تالار و ... صدرصد میگیرم |قیمت متری 60 هزار تومان

در کنار این زمین ،فروش زمین 5000 و 10000 متری بر آسفالت با ابعاد عالی  با کاربری باغ پر از درختان میوه و مرکبات ، انجیر، پرتقال ، لیمو،فندق ، گردو و.... میباشد ، هر کدام با تحویل یک پروانه ساختمانی و برآسفالت امتیازات آب برق گازموجود با چشم انداز بسیار جذاب و دنج ، با نسخ و دفترچه باغ

 قیمت متری 40 هزار تومان  

به خریدار یکجا تخفیف ویژه تعلق میگیرد

شمال : گیلان-حومه شهرستان املش

برای کسب اطلاعات بیشتربا شماره های زیرتماس حاصل فرمایید

09117087013  -  احمدپور -   09027087013

جهت مشاهده عکسهای زمین روی گزینه  زیرکلیک فرمایید

 


مختصات جغرافيايي: 

 شهرستان املش با وسعتي حدود 5/469 كيلومتر مربع در مختصات جغرافيايي36 درجه و50 دقيقه تا37 درجه و 8 دقيقه عرض شمالي از خط استواو 50 درجه و 60 دقيقه تا50 درجه و16 دقيقه طول شرقي از نصف النهار مبدا و در فاصله 75 كيلومتري شهر رشت, مركز استان گيلان واقع شده است . اين شهرستان از شمال به دو شهرستان لنگرود و رودسر از غرب و جنوب به شهرستان سياهكل و از شرق به رحيم آباد رودسر محدود است .

آب و هواي املش به علت قرار گرفتن در كنار ارتفاعات سرسبز و ييلاقات، بسيار مطبوع مي‌باشد. قوميت مردم املش گيلك با لهجه بيه پيش (شرق گيلان) وگويش املشي تكلم مي‌كنند. مردم املش داراي اعتقادات مذهبي بسيار قوي و اثني عشري مي‌باشند اين شهرستان نيزدر قديم مركز فرمانروايي سلاطين بوده است. 

  عمدتاً در بخش كشاورزي و دامپروري فعاليت دارند و آثار كشاورزي بدست آمده در اين منطقه نشانگر فعاليت‌هاي كشاورزي در 1500 سال قبل مي‌باشد، از محصولات عمده كشاورزي مي‌توان برنج، چاي، گندم، فندق، مركبات. گياهان دارويي، فرآورده‌هاي دامي و عسل و ابريشم را نام برد اما قسمت اعظم زمين‌هاي كشاورزي زير كشت چاي است و محصولات چاي املش حدود 32% كل توليد كشور مي‌باشد عرضه محصولات بدست آمده در روز سه شنبه انجام مي‌شود و سه شنبه بازار املش نمونه كاملي از بازارهاي سنتي گيلان مي‌باشد كه مردم اين منطقه با حضور گسترده رونق خاصي به آن مي‌بخشند، مردم املش روزهاي بازار را گالش بازار مي‌نامند. اين بازار در تمامي طول سال در روزهاي سه شنبه برقرار و اگر اين روز با مناسبت‌هاي مذهبي برخورد كند فقط نيمي از روز درآن به داد وستد مي‌پردازند

 شهرستان املش از نظر ژئومرفولوژي و ناهمواري ها به سه منطقه جلگه اي, كوه پايه اي و كوهستاني تقسيم شده است. بخش جلگه اي از آبرفت هاي رودهاخانه هاي شلمان رود, كيا رود و رود كهنه گويه به وجود آمده است كه شهر املش بر مخروط افكنه شلمان رود بنا شده است.

   پل رود (پله رود يا پلورود) و شلمان‌رود, مهم‌ترين ‌رودخانه‌هاي ‌اين‌ منطقه‌اند. پل‌ رود, بزرگ‌ترين‌ رودخانه شرق‌ گيلان‌ است‌. اين‌ دو رود از دامنه‌هاي‌ شمالي‌ البرز سرچشمه‌ مي‌گيرند و پس‌ از طي‌ مسيري‌ با شيب‌ زياد به‌ درياي‌ خزر مي‌ريزند.

 بخش جلگه اي و كوهپايه اي در گذشته نه چندان دور پوشيده ازجنگل انبوه بود اما امروزه بيشتر درختان قطع گرديده و به باغات چاي تبديل شده است.

   بخش كوهستاني در جنوبي ترين قسمت شهرستان واقع شده و پوشيده از مراتع و بلند ترين قله آن ناتشكوه است
مناطق جلگه اي و كوهپايه اي داراي آب و هواي معتدل خزري و مناطق كوهستاني با زمستان هايي سرد و پوشيده از برف و يخبندان و تابستان هايي خنك و دلپذير است. و متوسط بارندگي‌ ساليانه اين شهرستان, بيش از هزار ميلي‌متر است‌.

 پوشش گياهي و جانوري: درختان‌ توسكا، افرا، انار ترش‌، انجير، ازگيل‌ (كنوس‌)، فندق‌، گردو، راش‌، شرم‌، بلوط، ممرز، توت‌، ون‌ و آزاد از رستني هاي‌ مهم‌ اين‌ ناحيه‌اند. همچنين‌ گياهان‌ دارويي‌ از قبيل‌ گل‌ بنفشه‌ و ختمي‌، گل‌ گاوزبان‌ و كود كوتو در اكثر نقاط املش‌ مي‌رويند.

 از جانوران‌ و پرندگان‌ روباه‌، شغال‌، گرگ‌، سمور، خرگوش‌، تيهو و سا, عقاب و انواع گونه هاي پرندگان جلگه اي و كوهستاني را مي‌توان‌ نام‌ برد.

 

 نام گذاري املش:

 نام شهرستان املش دراصل «ام» و «لش» بوده است كه «ام » به معني «رود»و «لش»به معني« راكد» مي باشد. بنابر اين املش؛ يعني رود خانه راكد .

 شهرستان املش در سال 76 از شهرستان رودسر منتزع و تبديل به شهرستان شد. اين شهرستان براساس‌سرشماري سال 1375، جمعيت آن 50716 نفر برآورد گرديد دكه 38%شهرنشبن و 62%در روستاهاساكن بودند .

 

  تاريخ شهرستان املش:

بر پايه ي كاوش هاي باستان شناسي, شهرستان املش از نخستين زيست گاه هاي بشري, از جايگاه ويژه اي برخوردار مي باشد.در املش‌ آثار باستاني‌ مهمي‌ همچون‌ كوزه‌هاي زرين‌ و گلي‌ از اشكال‌ حيوانات‌، مجسمه‌ و سلاح هاي انساني‌ به‌ دست‌ آمده‌ است‌, كه‌ از جنس‌ برنز، نقره‌ و طلا ساخته‌ شده‌اند. اين‌ اشياي باستاني‌ در جريان‌ حفاري هاي‌ غيرمجاز و يا توسط باستان‌ شناسان‌ از گورستان ها به‌ دست‌ آمده‌ است‌.

از مقايسه ي اين‌ اشياي با آثار باستاني‌ ساير مناطق‌ مي‌توان‌ زمان‌ آن ها را به‌ اواخر هزاره ي دوم‌ و اوايل‌ هزاره ي نخست‌ ق‌.م‌ تخمين‌ زد.

 اشياي باستاني‌ املش‌ در مقايسه‌ با اشياي باستاني‌ مارليك‌ از لحاظ شيوه‌ و زمينه‌ داراي‌ تفاوت هايي‌ است‌، اما در استفاده‌ از اشكال‌ حيوانات‌ مشتركند.با نمايش‌ سفالينه‌ها و اشياي فلزي‌ املش‌ به‌ سال‌ 1964م‌/1343ش‌ در موزه نوشاتل‌ سويس‌، هنر املش‌ شناخته‌ شد .

 املش‌ زماني‌ مركز استقرار مالكان‌ و روساي‌ خاندان‌ صوفي‌ بود. خان هاي‌ صوفي‌ املش‌ به‌ تحريك‌ دولتيارخان‌، پسر خليل‌ سلطان‌، در عهد صفويان‌ سر به‌ شورش‌ برداشتند، ولي‌ به‌ زودي‌ توسط شاه‌ عباس‌ اول‌ سركوب‌ شدند. سپس‌ پادشاه‌ صفوي‌ گروهي‌ از آنان‌ را به‌ قندهار و گروهي‌ ديگر را زير نظر ولي‌سلطان‌ صوفي‌ به‌ رانكوه‌ كوچاند.
ايل‌ صوفي‌ تا پايان‌ اقتدار صفويان‌ اعتبار و منزلت‌ خاصي‌ داشت‌، به‌ طوري‌ كه‌ بر كل‌ نواحي‌ شرق‌ گيلان‌ (ديلمان‌ و رانكوه‌) فرمان‌ مي‌راند، اما پس‌ از به‌ قدرت‌ رسيدن‌ نادرشاه‌ افشار قدرت‌ و نفوذ خود را از دست‌ داد. نادر كه‌ از حضور كردهاي‌ مهاجر ساكن‌ در املش‌ و مناطق‌ ديگر رانكوه‌ ناراضي‌ بود، گروههاي‌ تازه‌اي‌ از كردهاي‌ گروس‌ و اطراف‌ كرمانشاهان‌ را براي‌ تضعيف‌ صوفي ها به‌ كلاردشت‌ و كجور كوچاند. با به‌ قدرت‌ رسيدن‌ آقا محمدخان‌ قاجار مجدداً گروه‌ ديگري‌ از كردهاي‌ خواجوند و لرهاي‌ نقاط سردبند و سيلاخور براي‌ تضعيف‌ قدرت‌ صوفيها به‌ اين‌ منطقه‌ كوچانده‌ شدند.

 به‌ گفته ي ادموندز، جهانگرد بريتانيايي‌ كه‌ در اواخر دورة قاجار به‌ املش‌ سفر كرده‌ است‌، شمار خانه‌هاي‌ اين‌ دهكده‌ 100 باب‌ بوده‌ است‌ كه‌ 200 خانوار از خاندان‌ صوفي‌ در آنها زندگي‌ مي‌كرده‌اند. او املش‌ را به‌ لحاظ برخورداري‌ از مناظر طبيعي‌ و مسكوني‌ زيبا با مناظر طبيعي‌ بريتانيا مقايسه‌ مي‌كند.

 اقتصاد شهرستان املش:

اقتصاد اين منطقه بر پايه كشاورزي و دامداري استوار است. ازمحصولات مهم كشاورزي مي توان چاي ،برنج و گندم را نام برد. ساكنين مناطق جلگه به پرورش گاو، طيور و كرم ابريشم مشغولند و درمناطق كوهپايه اي و كوهستاني به پرورش زنبور عسل مي پردازند.

 ضمناً, سه شنبه بازار املش نمونه قابل توجهي از بازارهاي هفتگي سنتي در گيلان است . كه نقش به سزايي در رونق اقتصادي اين شهرستان دارد . شهرستان املش داراي معادني نظير :معدن ميكاي سياه و دولوميت مي باشد.

مكان ها و جاذبه هاي گردشگري شهرستان املش: 

*تالاب زر بيجار املش مناطق ييلاقي و باغات چاي 

  *غار لياروي واقع در روستاي لياروي بلوردكان املش 

  *غار تلاين گورج و هفت خم تله سر 

  *بافت تاريخي شهر املش 

  * يخچال طبيعي ملجه دشت 

  *دهكده ييلاقي خسيب دشت 

  * هلودشت 

  *چشمه آب معدني لوزان 

  *برج تاريخي ميل امام

  * ساختمان قديمي محمد تقي خان صوفي سياوش

  *ساختمان قديمي عبدالعلي خان صوفي

  *ساختمان قديمي گوهر تاج خانم

  *سه شنبه بازار املش

*آرامگاه چهار تن از سلاطين كيايي .

 اَملَش شهری است در استان گیلان و در شمال ایران. این شهرستان یکی از دو معدن بزرگ میکای سیاه و دولومیت ایران را در قلب خود جای داده است.

خرابه‌های حمام صوفی


جمعیت

براساس سرشماری سال ۱۳۸۵جمعیت املش (۴٬۳۵۰خانوار) برابر با ۱۵٬۰۴۷ نفر بوده‌است.

این شهر با موقعیت کوهپایه‌ای، مرکز شهرستان املش و مشتمل است بر دو ناحیه جلگه‌ای و کوهستانی، که در جهت جنوبی دو شهرستان لنگرود ورودسر واقع شده‌است. بنابراین آب و هوای آن متأثر از دو عامل جغرافیایی، دریا و کوهستان، معتدل مرطوب نیمه کوهستانی است.

نام املش

نامی است مرکب از دو واژه «ام» و «لش» که «لش» به معنی راکد، ایستاده، و «ام» به رود و رودخانه اطلاق می‌شود. بنابراین املش به معنی رود تنبل و راکد از جریان ایستاده می‌باشد.

از چهره‌های صاحب نام این شهر می‌توان به حاج میرزا حبیب الله املشیمعروف به میرزای رشتی از مجتهدین صاحب نام عصر ناصری و از مشاهیر مراجع و مدرسین جهان اسلام در قرن ۱۳ و اوایل قرن ۱۴ و شیخ بهاءالدین املشی صاحب کتاب گوشه‌هایی از تاریخ گیلان که یاور میرزا کوچک خان و عضوهیأت اتحاد اسلام در جنبش جنگل نیز بوده اشاره کرد.

آیت الله محمد مهدی ربانی املشی عضو خبرگان قانون اساسی، خبرگان رهبری، شورای نگهبان و دادستان کل کشور نیز از علما برجسته این شهر است.

املش با وسعتی حدود ۵/۴۶۹ کیلومتر مربع در ۱۶ کیلومتری شهرستان رودسر واقع گردیده، فاصله املش تا مرکز استان ۷۵ کیلومتر است، آب و هوای املش به علت قرار گرفتن در کنار ارتفاعات سرسبز و ییلاقات بسیار مطبوع می‌باشد. قومیت مردم املش گیلک با لهجه بیه پیش (شرق گیلان) و گویش املشی تکلم می‌کنند.

مجاورت شهر املش با رودخانه شلمانرود و به علت راکد بودن آب این رودخانه باعث گردید تا در گذشته مردم املش عمدتاً در بخش کشاورزی و دامپروری فعالیت دارند و آثار کشاورزی بدست آمده در این منطقه نشانگر فعالیت‌های کشاورزی در ۱۵۰۰ سال قبل می‌باشد، از محصولات عمده کشاورزی می‌توان برنج، چای، گندم، فندق، مرکبات. گیاهان دارویی، فراورده‌های دامی و عسل و ابریشم را نام برد اما قسمت اعظم زمین‌های کشاورزی زیر کشت چای و برنج است و محصولات چای املش حدود ۳۲٪ کل تولید کشور می‌باشد عرضه محصولات بدست آمده در روز سه شنبه انجام می‌شود و سه شنبه بازار املش نمونه کاملی از بازارهای سنتی گیلان می‌باشد که مردم این منطقه با حضور گسترده رونق خاصی به آن می‌بخشند، مردم املش روزهای بازار را گالش بازار می‌نامند. این بازار در تمامی طول سال در روزهای سه شنبه برقرار و اگر این روز با مناسبت‌های مذهبی برخورد کند فقط نیمی از روز درآن به داد وستد می‌پردازند.

دین

مردم املش شیعه می‌باشند.

مراکز خرید

  • سه شنبه بازار:

در این روز(همانند مردم شهرستان فومن) مردم کالاهای خود را برای خرید و فروش به خیابان اصلی شهر می‌آورند.

پوشش گیاهی و جانوری

املش از لحاظ پوشش گیاهی با توجه به آب و هوایی مطلوب و متعدل آن و همچنین واقع شدن در جلگه گیلان از شرایط بسیار مساعدی برخوردار می‌باشد، گرچه با توجه به گسترش شهرنشینی و افزایش فعالیت‌های صنعتی اکو سیستم این منطقه در حال تهدید است. پوشش گیاهی املش متشکل از درختان توسکا، افرا، انار ترش، انجیر، ازگیل (کنوس)، فندق، گردو، راش، شرم، بلوط، ممرز، توت، ون و آزاد می‌باشد. همچنین گیاهان دارویی از قبیل گل بنفشه و ختمی، گل گاوزبان و کود کوتو در اکثر نقاط املش می‌رویند.

پرندگان و جانوران پراکنده در این شهرستان عمدتاً روباه، شغال، گرگ، سمور، خرگوش، تیهوو سا، عقاب و انواع گونه‌های پرندگان جلگه‌ای و کوهستانی است.

تمدن تاریخی املش

نمایی از دژ میل روستای تاریخی اُمام املش

از لحاظ جغرافیایی – تاریخی، املش ناحیه‌ای مستعد است که کشف آثاری از سده‌های پیشین، حکایت از پیشینه کهن تاریخی پیش از اسلام آن دارد. در املش آثار باستانی مهمی همچون کوزه‌های زرین و گلی از اشکال حیوانات، مجسمه و سلاح‌های انسانی به دست آمده است، که از جنس برنز، نقره و طلا ساخته شده‌اند. این اشیای باستانی گاهی در جریان حفاری‌های غیرمجاز و یا توسط باستان شناسان از گورستان‌ها به دست آمده است. قدمت برخی از این اثار به اواخر هزاره دوم و اوایل هزاره قبل از میلاد مسیح برمی گردد.

در مقایسه با تپه مارلیک، تمدن املش از لحاظ شیوه و زمینه دارای تفاوت‌هایی است، اما در استفاده از اشکال حیوانات مشترکند. با نمایش سفالینه‌ها و اشیای فلزی املش به سال ۱۹۶۴م/۱۳۴۳ش در موزه نوشاتل سویس، هنر و تمدن املش شناخته شد.

به گفتهٔ ادموندز، جهانگرد بریتانیایی که در اواخر دورة قاجار به املش سفر کرده است، شمار خانه‌های این دهکده ۱۰۰ باب بوده است که ۲۰۰ خانوار از خاندان صوفی در آنها زندگی می‌کرده‌اند. او املش را به لحاظ برخورداری از مناظر طبیعی و مسکونی زیبا با مناظر طبیعی بریتانیا مقایسه می‌کند.

جاذبه‌های گردشگری

  • تالاب زربیجار با پوشش گیاهی مردابی زیستگاه پرندگان مهاجر
  • برج تاریخی (میل) امام با ارتفاع ۷ متر
  • غار لیاروی واقع در روستای لیاروی بلوردکان املش
  • بناهای تاریخی از دوران فئودالی در مرکز شهر املش
  • آداب و رسوم خاص مردم این منطقه اعم از سه شنبه بازار، مراسم‌های آئینی و...
  • جنگل‌های سر سبز بلور دکان و مراتع هالی دشت، خسیبدشت، قله ناتشکوه، قله آغوزی و..

نگارخانه

Tea Garden in the Amlash Iran.jpg Orange Flower in Spring-Amlash-M.H.KH.jpg Omam.jpg 

املش
Amlas Tabestanneshin.JPG
کشور ایران
استانگیلان
شهرستاناملش
مردم
جمعیت۱۴٬۹۱۵ [۱]
جغرافیای طبیعی
ارتفاع از سطح دریا۱۳ متر

زمین  مسکونی 300 مترحومه کومله

زمین مسکونی 300 مترحومه کومله

توضیحات بیشتر املاک
زمین 1380 متری مسکونی حومه کومله

زمین 1380 متری مسکونی حومه کومله

توضیحات بیشتر املاک
زمین باغی20000 متری حومه اطاقور

زمین باغی20000 متری حومه اطاقور

توضیحات بیشتر املاک
زمین باغی3000متری املش رانکوه شیب دار

زمین باغی3000متری املش رانکوه شیب دار

توضیحات بیشتر املاک
زمین 3500 متری تمام مسکونی محدوده ی سیاهکل لاهیجان

زمین 3500 متری تمام مسکونی محدوده ی سیاهکل لاهیجان

توضیحات بیشتر املاک
فروش زمین محدوده ی لنگرود و حومه ی کومله

فروش زمین محدوده ی لنگرود و حومه ی کومله

توضیحات بیشتر املاک
فروش  سوییت  لنگرود جاده چمخاله  فروش خیلی فوری قیمت خیلی مناسب

فروش  سوییت لنگرود جاده چمخاله فروش خیلی فوری قیمت خیلی مناسب

توضیحات بیشتر املاک
فروش زمین هکتاربالا  👉👉👉

فروش زمین هکتاربالا  👉👉👉

توضیحات بیشتر املاک
فروش فوری یک قطعه زمین در لنگرود

فروش فوری یک قطعه زمین در لنگرود

توضیحات بیشتر املاک
فروش زمین300 متری محدوده ی سیاهکل به لاهیجان

فروش زمین300 متری محدوده ی سیاهکل به لاهیجان

توضیحات بیشتر املاک
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد